Bijna naar Zweden - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Fenne Bosma - WaarBenJij.nu Bijna naar Zweden - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Fenne Bosma - WaarBenJij.nu

Bijna naar Zweden

Door: fennedooreuropa

Blijf op de hoogte en volg Fenne

21 Juli 2011 | Denemarken, Kopenhagen

Goeiemorgen allemaal!

Wat hebben we enorm veel geluk met het weer hier! Gisteren hebben we de wandeltour gedaan en dat was erg leuk. Met een groep van zo´n 30 man en een gids zijn we de binnenstad doorgegaan en langs de havens. Je hoort op zo´n manier toch dingen over het land die je anders niet te weten zou komen.
Na de tour, die om 14u klaar was, hebben we lekker in het zonnetje dat doorbrak gezeten en een broodje gegeten. Daarna kwamen we twee chinezen (of nee, ze kwamen van het eiland Mauricius, maar voor mij waren het chinezen) en die gingen - net als wij - naar het beeld van de kleine zeemeermin. We hadden van tevoren al gehoord dat het waarschijnlijk erg zou tegenvallen wanneer we het beeld zagen, omdat het zo klein is. Persoonlijk vond ik dat wel meevallen, ik had het ook niet groter verwacht en het was leuk om gezien te hebben. (Even voor papa en mama: de kleine zeemeermin is dus bedacht in het sprookje dat Hans Christiaan Andersen heeft geschreven. Door de stad Kopenhagen is dit beeldje gedoneerd, ter nagedachtenis van dat sprookje dus!) In het Deens heet ze ´Lille havenfrue´, hihi.

Op onze weg terug naar het centrum (de kleine zeemeermin ligt ergens redelijk achteraf langs een haventje) nog met de chinezen gelopen, en dat was wel gezellig. We zijn nog op de foto geweest met een bewaker van het paleis waar de koningin woont, maar die foto is dusdanig lelijk (ogen dicht, gekke gezichten enz.) dat ik die maar weer snel vergeet. Over foto´s gesproken: ik heb geprobeerd er wat op de computer te krijgen, maar mn camera werkt niet erg mee. Die houden jullie tegoed!

Gisteravond een poos hier in het hostel rondgehangen en ik heb wat leuke gesprekken gehad met een paar gasten uit de VS. Het Engels spreken begint een beetje te vlotten nu, in het begin was het heel erg omschakelen en nadenken over mn woorden, maar dat gaat steeds beter.
Later op de avond zijn we naar een bar geweest, ik ben even de naam kwijt, maar het klonk grappig en was maar 5min lopen van het hostel (Dat overigens redelijk uit het centrum ligt). Die bar was geweldig! Echt zo´n pub-idee, iedereen dronk bier uit flesjes (zo ook wij: Carlsberg bier is erg lekker!) en er waren knappe mannen die met mooie stemmen en hun gitaar liedjes zongen op een klein podiumpje. Heel sfeervol!

Inmiddels heb ik mn spullen al ingepakt, want we gaan zo met onze backpack weer een leuk tochtje naar het station maken om daar een trein te pakken naar Malmo, in Zweden. Daar gaan we een dagje doorbrengen. Om 21.30u vanavond hebben we de nachttrein richting Berlijn, waar we overstappen om 6u sochtends naar een trein die in Praag stopt. Daar ben ik erg benieuwd naar: Praag. Ik ben er met school een week geweest en dat was geweldig, dus ik hoop dat het nu niet al te erg tegenvalt.
Ons hostel daar is in ieder geval inclusief zwembad, dus dat is al een leuk idee!

Als ik nu naar buiten kijk is het bewolkt, maar koud is het gelukkig niet.
Ik vond Kopenhagen een zeer geslaagde stad! De sfeer is goed, de mensen vriendelijk, het is erg druk en gezellig, de winkels zijn tot minstens 19u open allemaal en ondanks de hoge prijzen, hebben we er twee dagen goed kunnen vertoeven :)
Tijdens de tour kregen we ook te horen dat Denen de gelukkigste mensen ter wereld zijn en dat verbaast me niet: Ze zijn ZO mooi! De mannen zijn sexy met baardjes, leuke kledingstijl enz., en de vrouwen hebben ellenlange slanke benen en knappe gezichtjes. Ik heb nergens dikke mensen gezien, nergens rokende mensen. Erg apart!

Nou ik ga even mn laatste dingen regelen, dan ontbijt halen en door naar Malmo!

Kus uit Denemarken!

  • 21 Juli 2011 - 07:49

    Minke:

    Leuk hoor Fennie!
    Zweden is vast ook super.

    Enne ik heb lekker al foto's gezien ;) bij Jolien op facebook hihi.

    xxx

  • 21 Juli 2011 - 08:14

    Marleen:

    Ha Fenne en Jolien,

    Jullie hebben weer een flinke reis voor de boeg! Hopelijk gaat het slapen beter dan de eerste treinrit.
    Veel plezier ook in Praag, ik ben daar ook met school geweest en dat was toen ook geweldig; de metro die mega snel rijdt (met de bijbehorende snelle roltrappen) en die aparte begraafplaatsen. Ik vond het een leuke stad! En die discotheek op het dak was ook heel gaaf!
    Veel plezier meiden!

    Groetjes Marleen

  • 21 Juli 2011 - 09:10

    Pappieyoep:

    Leuk meiden, op naar Zweden. Daar moeten de mannen nog knapper zijn...

    tot het volgende reisverslag.
    (Fenne je bent goed bezig, je schrijft leuk en vlot!)

  • 21 Juli 2011 - 09:42

    LIsanne:

    Oh wat leuk allemaal, je lijkt een beetje op Floortje Dessing zo met je reisverslagen haha ;) Leuk om te lezen! Veel plezier in Zweden, lijkt me ook erg tof! Kus!

  • 21 Juli 2011 - 11:28

    Bart Sr.:

    Leuk verslag weer Fenne, leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt.Zweden zal vast ook mooi zijn, en dan naar Praag, ook mooi.Ben benieuwd naar je volgende verslag, geniet er van en een goeie reis verder.
    Groetjes, Bart

  • 21 Juli 2011 - 12:20

    TINEKE:

    Hoi Fenne!

    Voor ik het vergeet, het regent hier pijpestelen, maar het is niet koud, dus....bij jullie is het beter!!!

    Weer een leuk verslag van wat jullie allemaal doen, ik ben gewoon jaloers, behalve dat lopen dus!

    Leuk, ook naar Zweden, in Berlijn ga je er niet uit he?
    En dan lekker naar Praag, daar hebben ze vast ook wel lekker bier, en niet duur denk ik, dus daar houd je weer geld over!

    Weer veel plezier in Zweden en een goede reis, enne...je schrijft inderdaad heel plezierig,

    kus van mij.

  • 21 Juli 2011 - 13:19

    Józia:

    Hey Fenne,
    wat leuk om zo je reis verslag te lezen en je neemt ons zo ook gelijk mee op reis!
    En het is voor jullie later een mooie herinnering, want je gaat zoveel meemaken dat alles op deze manier goed wordt vastgelegd.
    Geniet van al het mooie, pas goed op je zelf en op elkaar en ik kijk uit naar jullie nieuwe belevenis.
    Veel liefs!!!

  • 21 Juli 2011 - 14:11

    Mama:

    lieve meiden;
    ik heb nog nooit zo snel en vaak de laptop aangezet als de laatste dagen;ik ben echt benieuwd naar je verhalen en hoe het met jullie is :-)
    klinkt goed Kopenhagen ja,je had gelijk over de zeemeermin!!!Goede reis,ik volg jullie op de voet,nou ja, bijna dan xx mama


  • 22 Juli 2011 - 11:16

    Bas:

    Leuk Fenne en Jolien,
    Fantastisch deze reisverslagen.
    Je beschrijft het ook erg leuk.
    Vraag eens aan iemand hulp bij het plaatsen van jouw foto's, zo moeilijk kan het niet zijn.
    Kedekkedeng, kedekkedeng oehoe!!
    Veel plezier, Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Treinen door Europa

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2011

Afsluiting

09 Augustus 2011

Eindhalte Thessaloniki

05 Augustus 2011

Laatste uurtjes Istanbul

03 Augustus 2011

Hoe de soepelheid uit onze reis verdwijnt...

03 Augustus 2011

Dagje Sofia
Fenne

Hier te lezen: mijn reiservaringen door Europa.

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 25999

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Mijn zomer in Frankrijk

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Treinen door Europa

Landen bezocht: