Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Fenne Bosma - WaarBenJij.nu Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Fenne Bosma - WaarBenJij.nu

Kopenhagen

Door: fennedooreuropa

Blijf op de hoogte en volg Fenne

19 Juli 2011 | Denemarken, Kopenhagen

Een goede avond vanuit Kopenhagen!

Wat een reis, wat een dag. Jolien zei net al dat we er nu waarschijnlijk al uit zien alsof we drie weken onderweg zijn, en het is nog maar de eerste dag.

De treinreis is goed verlopen. We zaten in een coupe met vier andere mensen, waaronder een moeder met kindje. Toen zij instapten in Keulen moesten we wel even slikken, want we zagen onze nachtrust al voorbij gaan door een jengelend kind. Dit kind bleek uiteindelijk heel lief te slapen en geen kik te geven. Wat de nachtrust betrof: die was er niet echt. We konden onze stoel niet verstellen, waardoor we ons in de meest bizarre posities hebben gewurmd om nog een beetje een lighouding te vinden. Rond 6u sochtends viel ik eindelijk een beetje lekker in slaap, maar dat werd ruw verstoord toen er om 6.30u kaartjescontrole kwam. Wat een tijdstip.
Goed, daarna nog even verder gedut, af en toe in slaap gevallen, maar al snel zat je weer klaarwakker rechtop omdat je hele lijf pijn deed. Leuk, nachttreinen! Hihi.

Stipt om 10.00u kwamen we aan op station Kopenhagen, met een strakblauwe lucht en stralende zon. Die hadden we niet zien aankomen, want ze gaven wolken, regen en wisselvallig weer op. Meevallertje dus! Deense kronen gepind (dat is nog wel even lastig, geld omrekenen. Het komt er op neer dat 15 DK gelijk staat aan 2 euro) en toen de tocht naar ons hostel begonnen. Uiteraard eerst verkeerd gelopen, met loodzware backpack op de rug en in de brandende zon... Na een dik uur lopen kwamen we compleet versleten aan bij het hostel. Een uur te vroeg, want de kamer was nog niet klaar.
In de tussentijd zijn we even langs de lokale supermarkt gegaan en daar heb ik druiven, wortels en een 2l fles water gekocht, heerlijk bijkomen! Na ons even te hebben omgekleed, opgefrist en spullen te hebben gedumpt op de kamer, zijn we weer op pad gegaan.
Het was zo fijn dat het lekker weer was, ik denk dat ik zelfs verbrand ben vandaag! (ben erg benieuwd hoe het weer in NL was vandaag...) We hebben langs een mooi kanaal gelopen en zijn naar de Botanische tuinen gegaan. Allemaal leuk, maar alle kassen waren om 15u dicht, en laat het nou net 15u geweest zijn toen we daar binnen kwamen... We hebben buiten wat rondgelopen, er was vooral gras, wat bomen, wat mooie bloemen en cactussen en ja. Dat was het wel. Niet zo spectaculair, wel leuk om even geweest te zijn.

Na de Botanische tuinen doorgelopen naar Nyhavn. Typ maar eens in bij google en je krijgt meteen het plaatje te zien waar Nyhavn om bekend staat: een heel leuk haventje met allemaal gekleurde pandjes erlangs, schepen in het water en heel veel terrasjes en drukte. Erg leuk! Hier hebben we lekker een poos gezeten. Door de heel stad staan trouwens olifantenbeelden, in alle kleuren. Heel leuk, het is de grootste buitenexpositie ter wereld en is in het leven geroepen om aandacht te vragen voor de Aziatische olifant, die met uitsterven wordt bedreigd. Ze worden vooral beklommen door kleine kindjes, maar het idee is erg leuk.

Vanaf Nyhavn (betekent letterlijk nieuwe haven) doorgelopen naar de binnenstad, langs winkels geslenterd (sneller dan slenteren konden we niet meer) en uiteindelijk met een pizza neergeploft op het grote plein voor het raadhuis. Ontzettend druk, gezellig, zonnig en heerlijk om bij te komen. Inmiddels leefden we om 20u en de pizza smaakte goed. Daarna zijn we teruggelopen naar het hostel, waar ik nu op de computer zit te typen.

We hebben zo lekker gedoucht, ik mocht willen dat we zo´n douchekop in Breda hadden! Heerlijk breed, echt zo´n regendouche. Nu zit ik dus weer fris en fruitig in mn lekkere kleren in de gemeenschappelijke ruimte. Het hostel is erg gezellig, leuke sfeer en veel backpackers. Een jongen gaat vanavond naar een icebar (waar alles van ijs is en je met een dik pak binnen moet zitten), maar wij gaan toch echt vroeg ons bed in duiken.
Ik vrees dat we morgen met dikke spierpijn wakker gaan worden, vooral schouders en bovenbenen moesten flink afzien vandaag! Toch is het lopen niet vervelend, het is juist lekker om door een vreemde stad te lopen, lekker mobiel.

Kopenhagen is een fijne stad, grote pleinen, drukke winkelstraten, veel groen, mooi kanaal, gezellige haventjes en de sfeer is goed. We hebben wel heel veel sirenes voorbij zien razen, vooral ´politi´. Deense woorden lijken best op Nederlands, dat is grappig.

Het plan voor morgen:
drie uur durende wandeltocht met gids, langs alle highlights van de stad. Gratis! We starten om 11.00u dus we kunnen een beetje uitslapen en daarna gaan we fietsen huren en ons zo verder vervoeren. Leuk!

Ik val nu bijna in slaap op mn toetsenbord, dus ik ga de wachtende mensen blij maken en deze computer vrij maken. Erg leuk om al jullie reacties te lezen en leuk dat jullie me volgen deze reis :)

Liefs vanuit Kopenhagen!

(Oh en papa: ik ben zo blij met je rugtas, hij is ideaal!)


  • 19 Juli 2011 - 23:18

    TINEKE:

    Hey Fenne!

    Wat fijn dat ik mee mag reizen met jullie tijdens jullie vakantie!
    Ik heb net Nyhavn gegoocheld, ziet er gezellig uit met al die gekleurde huizen.
    Ja...je zal best wel versleten zijn, en dan nog de hele dag lopen!
    Sportief hoor en fijn dat je mooi weer hebt!
    Hier scheen ook de zon (soms) maar wel droog en een beetje warm!
    Ik heb net als Minke ook mijn e-mail adres opgegeven, zie ik gelijk of je al iets nieuws geschreven hebt!
    Nou meissie, morgen (uhh..vandaag) weer veel plezier met je wandelen en fietsen!
    Heb je al veel foto's gemaakt?
    Allebei de groetjes en een dikke kus van je Tantutje!

  • 20 Juli 2011 - 06:59

    Pappieyoep:

    Fijn dat je er zoveel plezier van hebt.
    Leuk je eerste verslag als backpacker jullie komen vast in topconditie terug!
    veel plezier nog en wacht in spanning op je volgende verslag. Enjoy

  • 20 Juli 2011 - 08:05

    Marjoke:

    Hey Meissie,
    Wauw!!! Wat een spannende
    "doe" vakantie heb je! Is wel ff wat anders dan luieren in de zon!!! Maar wat lijkt het me leuk om op die manier al die plaatsen te verkennen! Je moet alleen (maar) een ijzeren conditie hebben! En anders krijg je die wel... Heel veel succes en plezier verder hoor! Kussies van mij.

  • 20 Juli 2011 - 16:15

    Marleen:

    Hee Fenne,

    Nou, respect hoor voor jullie beide!! Echt heel gaaf!
    Viel de spierpijn mee of tegen, als je eenmaal weer in beweging bent wordt het iets minder.
    Leuk dat jullie meerdere backpackers tegen komen, uit verschillende landen zeker?
    Als jullie terug komen, kunnen jullie de Nijmeegse vierdaagse vast in één keer uitlopen, jullie zijn dan zo getraind!
    Geniet ervan meiden!!

    Kus van ons

    Mara wilde ook iets typen:
    ,y2u2yuuuw1wyyjyuyq6t6ty1yt6`16yt1`q`66ty1q`6q``6ty1q
    Zit ze voor de laptop 'hallo Fenne, hallo..." (zie je ze al zitten?)

  • 20 Juli 2011 - 18:30

    Mama:

    lieve Fenne,
    wat fijn dat het mooi weer is in Kopenhagen,ik ga er vanuit dat het vandaag en morgen ook mooi is daar,net het weerbericht gezien :-)
    Ik ga nu gauw je mailtje lezen,krijg net een popuppie of hoe heet zoiets,
    dag hoor, xx mama en de groetjes aan Jolien

  • 20 Juli 2011 - 19:06

    Minke:

    Hmm ik snap er niks van.. ik heb gister al een reactie geplaatst een hele lange via mn telefoon. Want ik kreeg gelijk een berichtje toen je je stukje geplaatst had dus ik snel typen en dacht dan lees je het misschien nog.

    Maar niet dus, is wat mis gegaan.

    Ik ben blij dat jullie een fijn hostel hebben. Slim dat je lekker daar gebleven bent en niet naar de icebar. Dat is trouwens echt grappig zoiets, dan is alles echt van ijs haha. Tja wat had ik gister nou nog meer getypt.. ik weet het niet meer zo goed!

    In ieder geval ben ik best wel een beetje jaloers op je, ik denk gelijk veel terug aan Frankrijktijd.
    Nou geniet ervan verder en doe voorzichtig he ;)

    Was de rondleiding leuk met de gids?

    Kis from big sis.

  • 21 Juli 2011 - 13:50

    Sanne:

    Heej fenne! Leuk om je reisavontuur te lezen. Echt superleuk om zo'n reis te maken. Je hebt daar iig beter weer dan hier. Veel regen enzo, mja ach ;). ik spreek je snel weer. Fijne vakantie nog :). X

  • 22 Juli 2011 - 10:41

    Franny:

    Oeeh Fenne!!
    het is echt zo grappig om te lezen hoe jij alles omschrijft zo leuk (A)
    Goed om te horen dat alles goed met jullie gaat en dat jullie al vrij veel hebben gezien. Ik hou Jullie in de gaten hoor!! Heel erg veel plezier nog en ik wacht jullie volgende verslag af

    Heel veel lief &kuss

  • 23 Juli 2011 - 08:31

    Marissa:

    Hee Fenne & Jolien!!

    Wat leuk dat ik erachter kwam dat jij (Fenne) een blog bijhoudt! Zo kan ik jullie allebei net wat beter volgen! :)
    Klinkt allemaal al superleuk & goed en ga nu de andere 2 nog eventjes lezen!

    Liefs, Marissa

    P.S Je hebt echt een hele leuke en f ijne schrijfstijl om te lezen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Treinen door Europa

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2011

Afsluiting

09 Augustus 2011

Eindhalte Thessaloniki

05 Augustus 2011

Laatste uurtjes Istanbul

03 Augustus 2011

Hoe de soepelheid uit onze reis verdwijnt...

03 Augustus 2011

Dagje Sofia
Fenne

Hier te lezen: mijn reiservaringen door Europa.

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 25992

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Mijn zomer in Frankrijk

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Treinen door Europa

Landen bezocht: