Een paar uur voor vertrek - Reisverslag uit 's-Gravendeel, Nederland van Fenne Bosma - WaarBenJij.nu Een paar uur voor vertrek - Reisverslag uit 's-Gravendeel, Nederland van Fenne Bosma - WaarBenJij.nu

Een paar uur voor vertrek

Door: fennedooreuropa

Blijf op de hoogte en volg Fenne

18 Juli 2011 | Nederland, 's-Gravendeel

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje getwijfeld of ik een reisblog ging aanmaken. Ik ga immers maar 3 weken op vakantie, zo lang is dat niet. Maar ik ga in die drie weken wel heel veel steden zien, veel meemaken en om het thuisfront op de hoogte te houden van mijn reis, heb ik deze blog aangemaakt.

Drie weken met de trein door Europa, samen met Jolien. Het staat al zo'n driekwart jaar op de planning, en altijd met het idee: goh leuk idee, laten we dat maar gaan doen! Nu het zo ver is, merk ik dat de spanning toch begint toe te nemen. Had ik me niet beter moeten voorbereiden? Beter inlezen in de steden waar we heen gaan? Had ik niet eerder moeten beginnen met inpakken? Heb ik niet te veel kleding bij me? Of juist te weinig... Moet ik misschien toch een jas meenemen? Of meer eten voor in de trein? Heb ik wel al mn belangrijke pasjes bij me? Wat nou als we meteen onze eerste trein missen? Wat nou als ik voor geen meter slaap in de nachttreinen en de hele reis versleten ben? Wat nou als, wat nou als..?

Ik ga het proberen allemaal los te laten, want wat nou als ik het gewoon maar allemaal op me af laat komen? Gewoon laten gebeuren, accepteren dat dingen toch niet gaan lopen zoals gepland en daar dan maar gewoon ook van genieten? Ik denk dat ik dat maar ga doen.
Over een uur moet ik mijn bus hebben naar station Dordrecht, vanwaar ik door trein naar Utrecht CS. Daar zie ik Jolien. Ik denk dat ik haar herken aan een gigantische backpack; moet goed komen toch? Om 19.31u exact vertrekt onze eerste internationale nachttrein naar Kopenhagen, waar we als het goed is morgenochtend om 10.02u aankomen. Het zou leuk zijn als onze eerste reis in ieder geval volgens plan verloopt...

Afgelopen weekend een heerlijk familieweekend gehad waarin ik weinig heb geslapen en niks heb kunnen inpakken voor vandaag, maar gelukkig is na een goeie nacht slaap en een rustige dag alles goed gekomen: Mn backpack is ingepakt, er zit gebakken ei op mn broodjes, ik heb komkommer, appels en water bij me en - niet te vergeten - maoam snoep. Op het laatste moment heb ik een heel dik boek ("het spel van de engel") ingewisseld voor 3 boeken van kleiner formaat, mn tas zit vol tijdschriften die ik onderweg achterlaat in de hoop er een Nederlandse reiziger mee blij te maken, en mn puzzelboekjes liggen binnen handbereik. Straks nog even mn iPod van de laatste updates voorzien en dan denk ik echt dat ik er klaar voor ben.

Ik heb er heel veel zin in! Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van onze avonturen en ik ga mn best doen er toch zeker in elke stad waar een reisverslag te plaatsen.

Morgen om deze tijd zitten we in Kopenhagen, en lopen we misschien wel langs de haven of zijn we de stad per fiets aan het verkennen... En als het tegenzit zijn we om deze tijd nog steeds ons hostel aan het zoeken, maar laat ik daar maar niet van uit gaan, hihi.

Tot over drie weken!

Liefs, Fenne




  • 18 Juli 2011 - 14:14

    Jolien Oomens:

    Ik denk dat we elkaar niet kunnen missen nee.. 2 Pakezels op weg naar een mooie rondreis door Europa!! Oef nog over 3 kwartier gaat mn bus, zenuwen beginnen toe te nemen ;)

  • 18 Juli 2011 - 14:22

    Lianne:

    Wauw, wat een belevenis gaat dat worden! Heel veel plezier!

    X lianne

  • 18 Juli 2011 - 14:44

    Pappieyoep:

    Goede reis meiden!
    Blijf scherp op geld en goed.
    En ga ongelooflijk genieten van deze stedentrip kijk nu al uit naar het volgende reisverslag!


  • 18 Juli 2011 - 16:57

    Mama:

    hoi meisje,
    Wat leuk om nu al iets van je te lezen,ziet er goed uit,dat belooft wat!Over een half uur zit je in de trein,goede reis,lekker slapen en de groetjes aanJolien,xx mama

  • 18 Juli 2011 - 17:10

    Marleen:

    Hee Fenne,

    Heel veel plezier en een onwijs goede vakantie en reis!! Ik ga jullie zeker volgen en benieuwd naar al je avonturen! Laat het gewoon over je heen komen, plannen kunnen soms anders uitkomen, dat had ik ook in het weekend, maar kijk een hoe gezellig dat was!!
    Maak er wat van en doe Jolien de groetjes! Pas goed op elkaar!

    Liefs Marleen (van der Linden, hihi)

  • 18 Juli 2011 - 19:34

    Rien:

    Hoi Fenne,
    Héél veel plezier met deze stedentrip. Ik ga je volgen hoor, ben benieuwd naar je belevenissen.
    Ik lees het graag in je volgende verslag.
    Groet'n en liefs,
    Rien

  • 18 Juli 2011 - 21:13

    Marjoke:

    Hey Meissie,
    JAAA! Wat een goed idee!!! Zo reizen we allemaal lekker met je mee!!! Leuk hoor!
    Een hele goeie reis en geniet overal maar van, dat is waar een vakantie voor is bedoeld?!
    Ik kijk uit naar je belevenissen.
    En pas goed op elkaar.
    Veel liefs van mij.

  • 19 Juli 2011 - 08:49

    Bart:

    hey Fenne
    hartstikke leuk om je te volgen, maak er iets moois van hé?
    veel plezier samen en geniet er van.
    gr.en liefs
    Bart

  • 19 Juli 2011 - 09:18

    Minke:

    Jeeej je zit nu in Kopenhagen :) Leuk hoor.

    Ik heb mn emailadres ingevuld en als het goed is krijg ik nu een mailtje zodra je iets nieuws plaatst :) Dus dat is wel handig.

    Nou veel plezier he enne vergeet geen foto's te maken!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Gravendeel

Treinen door Europa

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2011

Afsluiting

09 Augustus 2011

Eindhalte Thessaloniki

05 Augustus 2011

Laatste uurtjes Istanbul

03 Augustus 2011

Hoe de soepelheid uit onze reis verdwijnt...

03 Augustus 2011

Dagje Sofia
Fenne

Hier te lezen: mijn reiservaringen door Europa.

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 25996

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Mijn zomer in Frankrijk

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Treinen door Europa

Landen bezocht: