Three weeks down - Reisverslag uit Saint-Matré, Frankrijk van Fenne Bosma - WaarBenJij.nu Three weeks down - Reisverslag uit Saint-Matré, Frankrijk van Fenne Bosma - WaarBenJij.nu

Three weeks down

Blijf op de hoogte en volg Fenne

25 Juli 2012 | Frankrijk, Saint-Matré

Bonsoir vanuit een machtig warm Frankrijk!

Na zeven dagen gewerkt te hebben vandaag mijn vrije dag. Ik moet zeggen dat ik aardig aan het werkritme ben gewend, geen spierpijn meer overhou aan lange dagen lopen en staan en dat ik oprecht verbaasd ben dat ik vandaag al op de helft zit van mijn zomer in Frankrijk. Drie weken geleden sliep ik mijn eerste nacht hier met Linda in een cabane. Inmiddels ben ik bijna een rasechte kampeerder die heerlijk slaapt ondanks de vele blaffende honden op de achtergrond, de krekels, spinnen en andere kruipsels die je over je tent hoort bewegen, de beperkte ruimte in de douche, het delen van toiletten met - pak em beet - 50 anderen, het geklooi met zaklampen, het besef dat je je handdoek bent vergeten terwijl je al onder de douche staat, het drie keer heen-en-weer naar je tent moeten omdat je je tandenborstel dan wel tandpasta dan wel hele toilettas vergeten bent etc. etc.

Ik moet lang nadenken voordat ik weet welke dag het vandaag is, ik zit in zo'n ander ritme. Afgelopen zondag had ik dienst 3, ik hoefde dus pas om14.45u te beginnen. Die ochtend had ik behoefte om 'even weg' van Les Escaliers te gaan. Ik heb een lunch meegekregen van Ilse (baguette met kaas en tomaat, hmm) en heb Juliette om advies gevraagd om te wandelen in de omgeving. Zij organiseert namelijk zelf elke week een wandeltocht voor de gasten, heel leuk, en dat voor een tienjarig meisje! Goed, met een plattegrond van de wandelroute op zak en een 1.5literfles water ben ik op pad gegaan. Het was een warme dag, strakblauwe lucht. Ik ben drie keer verkeerd gelopen waardoor ik na een uur nog niet veel opgeschoten was om de route compleet te lopen, maar heb wel een heel mooi stukje natuur gezien. Veel vlinders! Heb er een paar mooie foto's van kunnen maken. Verder enkel het geluid van krekels en vogels, wat een rust, geen mens gezien. Met uitzicht op een groot zonnebloemveld heb ik mijn lunch gegeten en toen weer omgekeerd. Het was lekker om even een alleen-momentje te hebben gehad, je zit toch constant op elkaars lip op Les Escaliers. Helemaal niet erg aangezien het erg gezellig is, maar zo'n dag als afgelopen zondag heb ik dan even nodig om weer op te laden.

Gisteren was een hele rustige avond. Na een middagpauze die bestond uit lekker zwemmen in het zwembad met de kids bestond het kindereten uit 12 kinderen. Wat een rust! Ook het volwassendiner was die avond rustig, er zat 13 man aan tafel. Minpunt was wel dat de airco in de keuken het aan het begeven was en wat is het dan benauwd met al die pannen op het vuur en de ovens die aan staan.
Vandaag dan mijn vrije dag. Coen en Ilse hebben geregeld dat ik met gasten mee kon rijden naar het stadje Cahors, maar hier voor hebben we nog een tussenstop gemaakt bij een grote winkel om een nieuwe airco te kopen voor in de keuken.

Cahors is mooi, de rivier de Lot stroomt erlangs en 't had zo vanaf de andere kant van het water een middeleeuwse uitstraling. Er was een markt waar voornamelijk groenten, fruit en specerijen werden verkocht en een groot plein met fontein en een kleine carousel uit het jaar 1900. Bij een bakkertje lekker een stokbroodje met camambert en sla gekocht en ik heb er van genoten om onder de mensen te zijn en gewoon lekker te slenteren.
Terug op de camping heb ik met Laura en Frederique gezwommen, lekker in de zon gezeten en na de goûter ben ik naar het dorpscafé gegaan waar ik heerlijk op terras in de schaduw heb zitten schrijven met mijn iPod aan en een glas rosé van €1,50. Zo krijg je ze in NL niet he, haha. De eigenaresse van het café heet Nadine. Nadine is chronisch chagrijnig. Er kan werkelijk geen lachje van af, zelfs niet toen ik haar een dikke fooi van €0,50 gaf en mijn lege glas netjes op de bar kwam terugzetten. En blijkbaar had ik daar op terras een goede uitstraling als dorpsbewoner van St. Matré, want ik werd door twee dames in het Frans begroet waarna ik hen zelf Nederlands hoorde praten. Grappig.

Vanavond heb ik een avondwandeling gemaakt en een mooie zonsondergang gespot. Het is hier zo mooi, de zonnebloemvelden, de graanvelden, de wijngaarden, de oude huizen, het geluid van krekels en vogels, de rust. In de komende drie weken ben ik in ieder geval van plan om nog een zonsopgang te spotten, maar alleen als ik uit mezelf vóór 06.00u wakker ben. Ik heb besloten er geen wekker voor te gaan zetten, dus ben benieuwd of dat moment nog gaat komen.
Ik zit nu op zolder op een lekkere grote bank. Dit is een fijn plekje omdat er geen gasten komen. Beneden hoor ik geroezemoes van de mensen die nog aan het diner zitten, ik heb een zacht muziekje opstaan en Ilse heeft net de meisjes op bed gelegd. Straks ga ik nog even genieten van de gigantische sterrenhemel en dan rol ik lekker mijn tentje in, helemaal 'zen' van alle rust en natuur van vandaag.

Ik geniet :)

Liefs uit Frankrijk!

  • 25 Juli 2012 - 22:56

    Minke:

    Leuk verhaal fen. Toch nog even gedaan dus;) mooie zonsondergang zeg! Leuk even gekletst te hebben hoor. Slaap lekker!!

  • 26 Juli 2012 - 00:20

    Rien:

    Hoi Fenne,
    Weer een mooi verslag zeg! Ik heb echt wel het idee dat je vreselijk geniet daar, ondanks dat je best hard moet werken!
    Wat een mooi omgeving daar, zoals jij het beschrijft, zie ik het gewoon voor me!
    Heerlijk genieten met prachtig weer.
    Wat kan jij mooie foto's maken zeg, je hebt zeker het talent van je vader!
    Geniet er nog maar van meid, want je zit alweer op de helft!
    Groetjes en liefs,
    Rien.

  • 26 Juli 2012 - 10:33

    Marjoke:

    Wat heeeeerlijk hé meisje, om te mogen leven in een schilderij!!!
    Fijn dat je zo geniet! Je houdt het dus nog wel even vol ondanks de drukke dagen?
    Toppie hoor!

  • 26 Juli 2012 - 10:51

    Bart Sr.:

    Hoi Fenne,
    Wat een lekker verslag weer van je zeg, je schrijft ook wel errug makkelijk hé!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en ervan geniet, lijkt me ook een prachtige omgeving voor
    een lekkere wandeling.
    En dat even alleen er op uit heb je nodig hoor, dat doe je goed, even de rust pakken die je nodig hebt!
    Geniet er nog van die andere helft van je werk-vakantie, en ik kijk uit naar je volgende verslag!

    groetjes en liefs
    Bart Sr.

  • 26 Juli 2012 - 15:41

    Wietze:

    Weer een heerlijk verslag Fenne de combi werken vakantie bevalt je geloof ik, erg goed. Vasthouden hoor.
    zag op de weersite dat het bij jullie vandaag (26-07) ruim 35 graden wordt/is. lekker hoor.
    Big kiss Pappiejoep

  • 26 Juli 2012 - 15:51

    Aukje:

    Hey Fenne , wat weer en leuk reisverslag. Ik kan er uit opmaken dat je volop geniet, zowel van het werk als ook een beetje vakantie. En je maakt prachtige foto's. Je bent al weer op de helft, wat gaat dat snel hè? Geniet er nog maar lekker van. Succes verder! Liefs, Aukje

  • 26 Juli 2012 - 16:32

    Józia:

    Hey Fenne, wat mooi verhaal weer en wat een mooie foto's. Je hebt er echt oog voor en je laat ons heerlijk mee genieten. Zo is dus het leven als God in Frankrijk. Al zien sommige van hen dit niet meer en ja, dan kan je toch een chronische chagrijn worden. ;-)
    Goh en je zit alweer op de helft van je avontuur en je lichaam heeft zich aardig aangepast aan je werkritme en de lange dagen. Het is fijn voor je dat je zulk mooi weer hebt en dat de sfeer goed is. Ik wens je daarom nog veel plezier en veel lieve groetjes voor jou!!

  • 26 Juli 2012 - 17:14

    TINEKE:

    Hoi Fenne,

    Wat een heerlijk leven zo he?
    Wel hard werken , maar wat ben jij dan aan het genieten zeg!!!
    Hartstikke mooie foto's, heel professioneel, en dat tijdens een wandeling!
    In Juni waren wij ook in Cahors, is zeker een mooie plaats, maar toen was er geen markt.
    Ik kan me voorstellen dat je even lekker alleen wilt zijn, en die ruimte krijg je dus ook, fijn hoor!
    Nou, je bent weer aan het werk, daarna weer onder de douche, en vergeet deze keer eens niet alles!!!
    Maar ja....zo ben je (soms) he?
    Nou meissie, ik ben blij dat je weer het een en ander hebt verteld,zoals jij het beschrijft zie ik het voor me,
    prachtig hoor!!
    Werk ze, en ga nog maar zo door hoor!!!
    Dikke kus van mij!

  • 26 Juli 2012 - 18:45

    Ash:

    suuuper fen!! heerlijk genieten:)
    Dikke kus

  • 26 Juli 2012 - 18:45

    Ash:

    suuuper fen!! heerlijk genieten:)
    Dikke kus

  • 28 Juli 2012 - 15:21

    Rebecca:

    Super leuk om te lezen Fen!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fenne

Hier te lezen: mijn reiservaringen door Europa.

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 25982

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Mijn zomer in Frankrijk

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Treinen door Europa

Landen bezocht: