Kinderbedfrustraties, spinnen en kampvuurverhalen - Reisverslag uit Saint-Matré, Frankrijk van Fenne Bosma - WaarBenJij.nu Kinderbedfrustraties, spinnen en kampvuurverhalen - Reisverslag uit Saint-Matré, Frankrijk van Fenne Bosma - WaarBenJij.nu

Kinderbedfrustraties, spinnen en kampvuurverhalen

Door: fennedooreuropa

Blijf op de hoogte en volg Fenne

21 Juli 2012 | Frankrijk, Saint-Matré

Hoi lieve allemaal,
wat ontzettend leuk dat zo veel mensen me weer gaan volgen, bedankt voor alle reacties! Vind ik leuk.

Inmiddels ben ik aan het bijkomen van een gigantische frustratie rondom het inklappen van een kinderbedje. Dit lukte dus niet. Ik heb welgeteld 20 minuten staan zwoegen, duwen, trekken, friemelen etc., en ik kreeg dat ding gewoon níet ingeklapt. Hiervoor was ik al twee uur aan het werk geweest in de kamers in het huis en ik dacht: nu alleen nog even dat bedje opruimen en klaar is kees, maar dat viel even tegen. Uiteindelijk toch even Coen om hulp gevraagd, die het bedje in 10seconden plat had. Altijd fijn haha.
Verder gaat het hartstikke goed hoor, we hebben een lekker zonnetje vandaag, afgewisseld met bewolking en harde wind, maar koud is het niet. We hebben drie mogelijke diensten die we werken, ik zal ze even beschrijven om een indruk te geven.

Dienst 1:
9.30 - 11.30 werken in de keuken en met ontbijtjes voor de gasten
11.30-12.30u lunch
12.30-14.30u keuken opruimen en schoonmaken, sanitairgebouw & afwasruimte schoonmaken
14.30-18.15 pauze
18.15-19.00 avondeten
19.00-23.30 volwassendiner voorbereiden en bedienen/keuken

Dienst 2:
11.15-11.30 lunch voorbereiden
11.30-12.30 lunchen
12.30-15.00 kamers in het huis schoonmaken, eventueel nog de was doen en strijken
15.00-17.30 pauze
17.30-19.00 kindereten voorbereiden en bedienen
19.00-19.30 zelf eten
19.30-23.30 volwassendiner / keukenwerk

Dienst 3:
14.45-18.15 gasten bedienen, Ilse helpen voorbereiden van de diners, de was, strijken etc.
18.15-19.00 eten
19.00-23.30 volwassendiner / keukenwerk / voorbereidingen voor de volgende dag

Dan is er nog om 16.00u de goûter, in NL een soort vieruurtje, waarbij we met elkaar wat lekkers eten en drinken. En de tijden van het avondeten kunnen varieren, maar globaal gezien is dit ons rooster. Onderling verdelen Linda, Yoerike en ik deze en dat loopt prima. Het komt ook regelmatig voor dat we gevraagd worden extra te werken als er heel veel werk te doen is. Zo had ik gisteren dienst 1 en heb ik twee uur extra gewerkt. Ik stond vandaag dan ook op met dikke spierpijn in mn benen. Op de een of andere manier heb ik ook overal blauwe plekken: op mn schenen, knieën, binnenkant van mn onderarmen, bovenbenen etc. en sneetjes en wondjes op mn handen. Niet ernstig haha, maar toch.

Gistermiddag hebben we een zeskamp georganiseerd voor alle kindjes en we deden spelletjes als touwtrekken, flessenvoetbal en een knuffelrace. Dit vind ik heerlijk om te doen: lekker buiten een team begeleiden. Dan merk ik toch dat ik vier jaar training heb gegeven op mn turnvereniging, ik had ze allemaal onder controle haha. Er zitten veel hele leuke kinderen tussen, maar ook wat kindjes die ik een beetje brutaal en ietwat vervelend vind, maar die heb je er altijd wel tussen zitten denk ik. Na het bedienen van het kindereten heb ik in ieder geval even wat tijd nodig om weer op te laden haha, wat een energie kost dat zeg. Ik merk dan ook dat ik kinderen wel leuk vind, maar dat ik aan zulke grote aantallen en hun constante aanwezigheid wel moet wennen. Ik moet ook vaak lachen om de opmerkingen die ze zonder gene kunnen maken (‘Pap, ik heb gepoept, wil jij me afvegen?’ of ‘Mag ik iets in je oor fluisteren? Ik ben een beetje bang om “bon apetit” te zeggen’). Ook zijn de broer-zus-verhoudingen hier vaak te onderscheiden in ofwel een goede verhouding ofwel een haat-liefde-verhouding. Zo is er een jongetje dat zijn zusje constant duwt, zusje komt naar mij toe om te vertellen dat haar broertje haar duwt, ik zeg: tja, daar kan ik ook niet zo veel aan doen (haar zeggen dat ze em eens een flinke duw terug moet geven is niet pedagogisch verantwoord geloof ik), zusje loopt terug naar broertje, wordt weer omgeduwd etc. etc. En dan hoor ik haar vader ’s avonds bij het volwassendiner praten over zijn dochtertje, dat zij het toch maar telkens heeft over een jongetje dat haar omverduwt en dat hij nu toch echt wel benieuwd is wie dat dan is. Haha dat is echt hilarisch.

Het slapen in een tent gaat prima, Linda en ik hebben het geluk gehad dat we onze eerste 1.5 week in een huisje op het terrein hebben kunnen slapen, maar een tent is ook prima. Er staat een kledingrekje in, een lattenbodem met matras en er is nog een grote tent voor gezamenlijk gebruik. Ik moest de eerste nachten nog wel wennen aan alle geluiden. Bij zo'n klein dorpje als Saint Matré zou je denken dat er 's nachts geen leven is, maar daar denken de honden en krolse katten anders over. Wat een geluiden kunnen die beesten produceren zeg, alsof er een sirene aan staat! Toen ik die krolse katten de eerste keer hoorde lag ik doodsbang in mn tent, omdat Coen die avond had verteld over hun ietwat gestoorde buurman en buurvrouw. Dit is een ouder echtpaar dat lichtelijk psychotisch is en ’s nachts leeft. Het schijnt dat ze ’s nachts op trommels slaan om boze geesten en andere narigheid te verjagen en ze leven in isolement. Is geen goed avondverhaaltje voor mij, want bij elk geluid dat ik hoorde dacht ik: Ze sluipen nu door de bosjes. Ze staan nu voor mijn tent. Ze gillen nu. Gelukkig bleek dit allemaal niet het geval te zijn, het gegil bleek van een krolse kat te komen en het gekraak om me heen gewoon de natuur. Inmiddels is mijn angst weer wat gezakt en slaap ik heerlijk haha.
Wel lig ik na het werken vaak nog een poos wakker, waarschijnlijk omdat ik dan te veel adrenaline in mijn lijf heb na het schrobben van de keukenvloer (spierpijn in buikspieren en rondom ribben gegarandeerd).

Verder heb ik helemaal niks te klagen, behalve dan de gigantische spinnen die hier op de vreemdste plekken opduiken. Linda had gisteren na de knuffelrace een spin op een knuffel zitten die ook op de foto hieronder staat en er zat gisteravond met tandenpoetsen in het sanitairgebouw een monsterlijk grote langpotige enge variant bij het afvoerputje. Brr.

Goed, dat was het weer voor vandaag. Ik heb nog een uurtje vrij en daarna hard aan de bak met het kindereten. Er zitten er 30 aan tafel vanavond, gezellig hoor.
Ik hoorde dat het in NL ook eindelijk een beetje herfst-af gaat worden en de zon wat meer door gaat breken? Het is jullie gegund hoor! Hihi.

Liefs!



  • 21 Juli 2012 - 14:54

    TINEKE:

    Lieve Fennetje,
    HA..HA....wat een leuk verhaal weer!Ik zie het zo voor me, met dat bedje, heel herkenbaar hoor, en je bent nog niet eens blond!
    En al die geluiden s'nachts, spannend he? En die spinnen...ik ga er ook van dromen hoor, maak er voortaan maar geen foto meer van!
    Je hebt weer veel kindjes om voor te zorgen, maar beter zo dan dat er maar een paar zijn he? Dat is een goed teken hoor, en je schema is ook best wel druk, en die blauwe plekken zijn natuurlijk van dat bedje enz. Nou, je hebt het weer leuk verteld, ook hoe die kleintjes dan reageren he? Ze vertellen je alles, omdat je toch een vertrouwensband met ze hebt opgebouwd!

  • 21 Juli 2012 - 21:16

    Bart Sr.:

    Hoi Fenne,
    Mooi verhaal weer, maar het zijn toch pittige diensten hé.Kan me voorstellen dat je 's-avonds een beetje uitgeblust bent! En kinderbedjes opklappen is toch niet zo moeilijk, dat blijkt wel dat Coen het in 10 sec, kan!!
    Leuk dat je zoveel kindjes hebt om voor te zorgen, ze houden je wel lekker bezig hé.
    En een paar spinnen op een camping hoort er bij hé, daar wen je vanzelf aan.
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag, errug leuk om te lezen.
    Maar vooral.....geniet er van!!
    Liefs xx

  • 21 Juli 2012 - 21:40

    Józia:

    Hey Fenne, wat een mooi verhaal weer. En wat leuk dat we nu ook weten hoe je dagindeling eruit ziet. Je bent van alle markten thuis en flexibel. Wat leuk dat je voor zoveel verschillende mensen en hun kinderen wat leuks van hun welverdiende vakantie maakt en er zelf ook nog van geniet. Top.
    Veel lieve groetjes voor jou. ;-)

  • 21 Juli 2012 - 23:09

    Rien.:

    Hoi Fenne,
    Het is inderdaad een WERKvakantie zeg! Tjonge tjonge. . .wat een werk!
    Maar zolang je het leuk vindt moet je er van genieten hoor!
    Met kinderen werken gaat je wel goed af hè? Hou ze maar lekker onder de duim hoor, want ettertjes heb je er altijd wel bij! Leuk om je dienst roosters te lezen. Best pittig hoor!
    Gelukkig heb je nog geen last van de buren gehad, heerlijk stel lijkt me dat !!
    Nou zeg, bedankt voor je leuke verslag, ik kijk uit naar de volgende!
    Suc6 verder en heel veel plezier! XXX

  • 22 Juli 2012 - 11:18

    Wietze:

    Heerlijk te lezen dat je werkvakantie zo goed bevalt! Trotse Papiejoep.

  • 22 Juli 2012 - 15:40

    Minke & André:

    Hee zusje. Wat een enge spin zeg bah. Hier op rhodos zitten hele grote sprinkhanen.. En die maken ook zo ongelooflijk veel lawaai!! Fijn dat je het nog steeds leuk hebt :) wel hard werken maarja zolang het met plezier gaat is dat goed! Was het een kinderbedje met gekleurde zijkanten en bodem?? Daar heb ik in Frankrijk in het begin ook ruzie mee gehad haha. Liefs van ons

  • 24 Juli 2012 - 09:31

    Marjoke:

    Ach meisje, WAT een baan zeg!
    Dat is geen vakantie hoor! Maar ik kan me voorstellen dat je het erg naar je zin hebt, als je in een leuk team zit en iedereen er echt voor gaat, draai je wel mee. Leuk om die roosters te zien, volle dagen hoor!
    Mag je die vervelende kinderen niet slaan of ff stiekem knijpen????...
    Of dat broertje even 'per ongeluk' een rot duw geven...?
    Nee hoor, (grapje) dat heb je gelukkig niet nodig hé? Zie je maar hoe je alle ervaring die je hebt opgedaan bij turnen nog van pas komt.
    Die nachten met enge geluiden hoor je ook niet meer omdat je ws. helemaal op bent als jij je bedje ziet...
    Zie je maar..alles went hé???
    Succes verder hoor!
    Veel liefs van ons hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fenne

Hier te lezen: mijn reiservaringen door Europa.

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 26000

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Mijn zomer in Frankrijk

18 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

Treinen door Europa

Landen bezocht: